آمریکا به اسرائیل اجازه نخواهد داد که این کشور را درگیر جنگ با ایران کند
 
اخبار و مطالب جدید و جالب

 قائم مقام پیشن وزارت خارجه آمریکا؛ 

آمریکا به اسرائیل اجازه نخواهد داد که این کشور را درگیر جنگ با ایران کند* فیلم
جان لیمبرت: در شوراهای درونی دولت آمریکا، یکی از بالاترین اولویت ها این است به کشور ثالثی یا اسرائیل اجازه داده نشود ما را درجنگ علیه ایران درگیر کند که عواقب و هزینه هایش را نمی توانیم پیش بینی کنیم.
 


به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه صدای آمریکا 21 فوریه (23 بهمن) در برنامه دیدگاه به بررسی پیامدهای تحریم ها و حمله نظامی به ایران با حضور "جان لیمبرت" قائم مقام پیشن وزرارت خارجه آمریکا و سرکنسول سفارت آمریکا در تهران پرداخت "جان لیمبرت" در جواب سوال مجری برنامه که آیا دولت اوباما به این نتیجه رسیده است که رهبران ایران نمی خواهند یا نمی توانند با غرب آشتی کند عنوان کرد: «لحن لفاظی ها و اقدامات و تلاش ها برای اعمال تحریم ها کاملا بر بحث ها سایه انداخته و فضا را سنگین کرده است به نظرم باید برای عقب گردها هم آماده باشید و انتظار داشته باشید که مشکلاتی پیش بیایید ما به همه اینها برخورد کرده ایم اما مسئله مهم این است که تسلیم نشوید.»
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری، ایران را تهدید تلقی کرده و از ضرورت برخورد نظامی با ایران سخن می گویند آیا چیزی به نام رویکرد جمهوری خواهان و رویکرد دموکرات ها نسبت به ایران وجود دارد؟ 
"جان لیمبرت" عنوان کرد: «امیدوارم رویکرد خاصی از جانب جمهوری خواهان یا دموکرات ها در مورد ایران وجود نداشته باشد. اقدام نابخردانه در مورد ایران به زبان دیپلماتیک، یک مسئله حزبی نیست، مسئله چپ یا راست نیست، ایالات متحده به تازگی از دو وضعیت مصیبت بار در خاورمیانه (عراق و افغانستان) خلاص شده است.

وی با انتقاد از جنگ طلبان در آمریکا گفت: «حال نمی دانم اینها منظورشان چیست از اینکه وارد جنگی شویم که عواقب و هزینه های آن را نمی توانیم پیش بینی کنیم.

لیمبرت مقابله نظامی اسرائیل علیه ایران را مطلوب آمریکا نمی داند و عنوان می کند: «رئیس جمهوری داریم که می خواهد برای دوره ای دیگر رقابت کند و انتخاب شود. او در گزارش سالانه وضعیت عمومی کشور، بخشی از دستاوردهای خود را عقب کشیدن نیرو هایش از دو جنگ در خاورمیانه عنوان می کند.»

وی در مورد احتمال وقوع جنگ گفت: «به دلایل مختلف فکر نمی کنم. در شوراهای درونی دولت آمریکا، یکی از بالاترین اولویت ها این است به کشور ثالثی یا اسرائیل اجازه داده نشود ما را در جنگ علیه ایران درگیر کند چون عواقب و هزینه هایش را نمی توانیم پیش بینی کنیم.»
لیمبرت با انتقاد از معیارهای دوگانه سیاست خارجی آمریکا عنوان کرد: «لازم نیست با ایران به عنوان دوست صحبت کنیم چرا باید معیارهایمان برای ایران فرق کند؟ به رغم وضع اسف بار حقوق بشر در برمه سفارتمان را در آن کشور نمی بندیم. ما هیچ وقت سفارتمان را در سوریه و لیبی نبستیم.» 
وی درباره این سوال که آیا تحریم ها کارآمد خواهد بود یا خیر؟ عنوان کرد: «اگر ایران نتواند نفت بفروشد در موقعیت بسیار دشواری قرار خواهد گرفت البته خطر زمانی است که شما کسی را به لبه پرتگاه بکشانید آنگاه محاسبات عوض می شود. اگر ایران در آمد و شد خلیج فارس دخالت کند زیان سنگینی می بیند ولی اگر وضعیت عوض شود و ایران ببیند هیچ چیز برای از دست دادن ندارد آن وقت است که به گفته سعدی "نبینی که چون گربه عاجز شود، برآورد به چنگال چشم پلنگ" »
گفتنی است علی رغم اینکه دولتمردان آمریکا مدعی استقلال رای در تصمیم گیری هستند ولی سوابق نشان می دهد آن کسی که آمریکا را رهبری می کند یک عده صهیونیست افراطی معروف به لابی اسرائیل در آمریکا به نام آیپک می باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب